søndag 1. august 2010

Vått i vått fra Stryn til Strømstad

Sokker i Stryn.
Sjøfarere i Strømstad


Hei! Her er jeg igjen - etter å ha opplevd masse som jeg ikke har rukket å blogge om. Det har nemlig vært hektiske dager for en firbeint sjel. Vi har fartet langt, om ikke til så mange steder. Jeg har blant annet vært med Stig-Tore og Bente for å jobbe med den nye hytta i Stryn (nå ja, jeg lå mest under hytta og slappet av da... hehe). 
Turen var flott, jeg fant til og med litt snø oppe på det fine fjellet. Gjett om jeg og de andre gutta som var med koste oss da! Men det var mye kvist og kvas der, så jeg måtte dessverre til pers med dette sokketullet igjen. Bente hevdet bestemt at det sparte både meg og henne for flere timers greing hver kveld, men du ser vel at jeg ikke akkurat stortrives i antrekket. At alt regnet førte med seg nye nedbørsrekorder for området plaget egentlig ikke meg. Jeg hadde det jo tørt og godt der jeg lå. Men de som skulle beise hytta var ikke like fornøyd de dagene.  
Nåja. Alt i alt liker jeg meg kjempegodt der oppe i høyden. Sauene holdt seg langt unna oss. Dermed fikk jeg sjansen til et båndfritt liv, for en gangs skyld. Utrolig godt, må du tro! Jeg kommer igjen! Hvis du har lyst kan du se flere bilder fra turen til Stryn ved å trykke på denne lenka. 

Den siste uka har jeg og Bente lata oss litt her hjemme, før vi i går la ut på årets første båttur. Ikke med Mia, heldigvis, for det blåste jo kuling ute på sjøen mellom Sandefjord og Strømstad. Men sola rakk å titte fram før vi rakk ut til Koster der vi skulle besøke Zelanda, Marte og Jose, så jeg og Zelanda fikk heldigvis sjansen til å ta med oss de andre på en lang, fin tur på Syd-Koster. 





Jeg tror ellers at wheaten-terrierne må være ekstra populære for tida. Jeg møtte i hvert fall hele fire artsfrender i løpet av dagen. En av dem, ei søt lita tispe ved navn Lea fra Bærum, hevdet til og med at hun hadde lest om meg i terrierbladet. Du verden! Jeg ble litt forlegen akkurat da, må jeg innrømme. Men sjenansen gikk fort over. Her ser du hvor moro vi hadde det sammen:



Ha en fortsatt fin sommer folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Høyt og lavt

Jeg fyker omkring som aldri før. En dag i Lier, for å sjekke ei dame til og få sommerklippen, en dag på prestegården i Våle, der jeg møte...