fredag 20. august 2010

Jeg skal på kurs. Jess!

Har du hørt om dyreassistert terapi? Det hadde ikke jeg heller, før Bente kom tilbake fra England nå i vår. Hun hadde overvært et hundebesøk på det sykehjemmet der hun jobbet og var alldeles i fyr og flamme. Så fant hun ut at en organisasjon ved navn Nodat har startet noe liknende her i Norge. De holder også kurs for å utdanne nye ekvipasjer.
Dermed var vi i gang. 

Bente søkte og sammen dro vi for å delta på opptaksprøven ved Cathinka Guldbergsenteret onsdag. Så fikk vi plass du. Kurs allerede lørdag og søndag. Pluss tre helger til før jul. Bente må lese masse og jeg må nok øve.  Er det noe rart jeg ser litt betenkt ut...

På den annen side: Hvis vi består eksamen kan det hende at jeg får jobb ved et sykehjem. Eller krisesenter. Eller en annen type institusjon. Det kiler litt i maven, men jeg tror det kan bli veldig gøy. Jeg er jo så glad i folk!

Ps. I boka vår om wheaten terriere står det at den første vårdarhunden i Sverige var en wheaten. Så jeg er jo i godt selskap :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Høyt og lavt

Jeg fyker omkring som aldri før. En dag i Lier, for å sjekke ei dame til og få sommerklippen, en dag på prestegården i Våle, der jeg møte...