fredag 26. desember 2008

Jula 2008 - da jeg drepte ei ku og selv berget livet såvidt


















Nå vet jeg det! Hva julekvelden handler om altså. Gjestene våre hadde med seg masse pakker. Vi hadde samla noen selv og, så etter middagen lukta det veldig godt under juletreet. Stig-Tore hjalp meg litt med papiret i starten, men snart klarte jeg det meste selv. Du og du så mye fint jeg fikk! Jeg storkoste meg i det gode laget.
Like gøy var det nok ikke for den stakkars kua jeg fikk. Hun møa riktignok litt i starten, men jeg trengte ikke å riste henne så lenge før lydene tok slutt. Da det kom noe hvitt fra maven hennes sa Bente og Stig-Tore stopp!!
Første dag jul, etter at alle de deilige godbitene var fortært, ble jeg med menneskene mine ut i skogen. En flott tur, som du også kan se bilder av hvis du klikker på julegavebildet av meg.
Så, i kveld, skjedde det noe forferdelig. Jeg lå og småkoste meg med en ledning under juletreet i stua da det plutselig ble mørkt. Og vondt... jeg AUER meg enda ved tanken.
Jeg kan enda ikke forstå hvem det var som gjorde noe så fryktelig mot lille meg. Hele verden ble litt skummel, faktisk. Blødde fra beinet gjorde jeg og... alt var fælt! Så nå ligger jeg bare helt musestille, i håp om at den styggen ikke ser meg igjen.
Om 100 år er allting glemt sier Synne. Vet ikke helt om jeg skal stole på henne jeg..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Høyt og lavt

Jeg fyker omkring som aldri før. En dag i Lier, for å sjekke ei dame til og få sommerklippen, en dag på prestegården i Våle, der jeg møte...