torsdag 2. februar 2012

På frierføtter


Jeg har jo snakka om dem lenge, men det er først den siste måneden at damedrømmene mine har blitt noe mer enn en fantasi.
Den siste uka før jul ble jeg for eksempel invitert opp til Anne og Roy for å  hilse på den snertne vesle snella Sara. Hun drømte om valper, så vi gjorde raskt felles sak. Nå har jeg allerede en ekskjæreste som, etter de fleste mener å kunne se, er gravid. Valper ventes om ikke så mange dagene. Jøje meg!



Men det var på mandag jeg trakk selve vinnerloddet. Da fikk jeg nemlig møte Zena igjen! Min søte vesle lekevenninne fra Tjølling har omsider vokst seg stor. Nå vil hun også være kjæreste med meg!

Vi testet kjemien på mandag, og den dama er bare såååå fin! Jeg tror at hun likte meg litt og, for i dag kom hun og Berit i den fine rødhvite cabrioleten sin, for å ta meg med enda en tur til Drammen...

Tenk om jeg blir pappa to ganger i løpet av våren da? Med alle de oppgavene et farskap medfører...
Noen ganger kommer det jo ni-ti valper samtidig.


Det er nok ikke uten grunn at matmor og -far sukker litt forsiktig noen ganger. "Er han virkelig moden nok til dette, da?" hører jeg en av dem undre.
Jeg lurer litt selv og, innimellom, om jeg skal være helt ærlig.

1 kommentar:

Høyt og lavt

Jeg fyker omkring som aldri før. En dag i Lier, for å sjekke ei dame til og få sommerklippen, en dag på prestegården i Våle, der jeg møte...